Runescape Tricks/Community

december 3, 2008

Achter de Schermen – December / Thanksgiving 2008

Filed under: Runescape — rsnieuws @ 6:50 am

Fratsen van de achievement diary, elegante accenten, spitten in spelonken en verwarde haren zijn normaal in december. Maar waarom?

In de eerste update van de maand moet je teruggaan naar Falador, waar de vierde Achievement Diary op je ligt te wachten. Falador zal je wel bekend zijn. Daarom zul je sommige taken gemakkelijk te doen zijn, maar er zijn ook uitdagingen. Kun jij een skeletal wyvern doden? Heb jij de mol die onder de bloemetjes van Wyson leeft, al gezien? De beloningen bestaan uit zaadjes van witte lelies en een prachtige nieuwe emotie.

Als je dat allemaal gedaan hebt, zal je volgende stap vol water zitten. Je moet de Fremmenik-provincie en de eilanden daarna doorkruisen. Baba Yaga en haar vriendinnen van Lunar Isle hebben vast wat taken voor de mensen met een hoog level, maar pet rocks, zeewier en slayer caves wachten op diegenen die minder bekend zijn met de manieren van de Fremenniks. De beloningen bestaan uit een verbeterde grondstoffendelving voor je werknemers uit Etceteria, verbeterde lieren en lamp die je 20.000 xp kan geven.

We hebben aan het einde van de vorige maand al aangekondigd dat we de beloningen van Stealing creation gaan veranderen. We maken de beloningen aantrekkelijker en gemakkelijker te gebruiken. Het komt erop neer dat de xp die je voor een activiteit die je met je beloning doet, krijgt, wordt verdubbeld. Als je meer informatie wilt weten over de veranderingen van Stealing creation, moet je dit bericht lezen.

Na de grafische vernieuwing van dit jaar hebben we ons bezig gehouden met een aantal nieuwe kapsels voor het spel. We hebben nu twintig nieuwe stijlen gemaakt en we zullen ze in december voor gratis spelers en members beschikbaar maken. Onder deze kapsels bevinden zich bijvoorbeeld kapsels die geïnspireerd zijn door Ak-Haranu, een bezoeker uit de onverkende oostelijke landen. Misschien zal het volgende jaar meer mode van dit interessante volk brengen? De tijd zal het leren…

Je zult ook op nieuwe woorden kunnen stuiten als je van plan bent om de nieuwe Franstalige werelden uit te proberen, die voor december op het menu staan. We hopen dat velen onder jullie een nieuw thuis in deze compleet in het Frans vertaalde werelden zullen vinden of gewoon eens gaan kijken hoe alles en francais is.

De laatste update deze maand zal de poort openen naar feestgejuich en wintervieringen. De kerstupdate is er! Net zoals bij Halloween zijn we van plan om een quest uit te brengen met het kerstevenement, wat betekent dat gratis spelers een quest te doen zullen hebben.

Tijdens het evenement moet je Jack Frost, de niet-begrepen zoon van de Sneeuwkoningin, opsporen. Hij houdt ervan om dingen ijzig te maken en staat erom bekend dat hij zelfs de kerstwarmte bevriest. Natuurlijk willen velen van jullie weten wat we hebben gemaakt na het stemmen in de peiling van deze gegarandeerde update, die we dit jaar hebben gehouden. Verheug je maar vast op kerstmannenpakken en een nieuwe necklace.

Explorer Jack heeft een leuk verhaal voor de quest. Het is een verhaal vol afschrikwekkende wezens en overvloedige rijkdom. Helaas heeft hij zijn beste avonturiersdagen gehad. Hij moet dus de hulp inroepen van avontuurlijke types die ten strijde willen trekken in de barre ijslanden. Zou hij ooit iemand vinden? In deze quest helpt uitrusting je niet om door de grot te gaan, maar een alziend oog om duistere puzzels op te lossen, zal helpen. Spelers met een hoger level zullen extra buit tussen de puzzels vinden. Wees dus voorbereid.

Updates na december

Mobilising armies

We hebben eerder geroepen dat we Mobilising armies, ons nieuwe strategieminispel, in december uit zouden brengen. De update is klaar, maar we willen nog wat meer tijd nemen om het beste van deze update te maken. Daarom hebben we besloten om deze update uit te stellen naar volgend jaar. We hebben nog nooit een spel zoals deze uitgebracht en daarom willen we het goed doen. Je moet dus een beetje langer wachten op je gnoomse bommenwerpers in zweefvliegers, postduiven, geheime schatten van dragen en aanvallen van katapulten.

Veel plezier!

Mod Mark
Hoofdontwerper van RuneScape

 

Thanksgiving 2008

In de verenigde staten wordt Thanksgiving gevierd, een feest waarbij je met zijn allen een kalkoen eet!

RuneScape is van plan meer kleine evenementen in RuneScape te vieren, thanksgiving 2008 is daar een van. Dit is de vertaling van wat RuneScape erover schreef:

Snater, snater, snater. Het is een kalkoeneninvasie! Voor de eerste keer ooit zoeken de kalkoenen hun onderkomen in RuneScape om aan de feestdagen te ontkomen. Ze hebben echter hun veiligheid hier overschat. Dit weekeinde geven we je de kans om je eigen kalkoenenmaal bijelkaar te sprokkelen: door te vechten of door je kalkoenspotvaardigheden te gebruiken.

De kalkoenen die je aan kunt vallen zijn in gratis werelden en werelden voor members in alle grote steden te vinden. Dood er een en je krijgt lekkere kalkoenenvlees, maar als je geluk hebt, kun je ook een nieuwe Thanksgivingemotie krijgen.

Om het nog leuker te maken, hebben we een nieuw object in het spel gebracht: de cornucopia. Dat is de hoorn des overvloeds en kan voedsel bewaren, zodat je minder inventoryruimte nodig hebt. Je kunt voedsel tot 14 hitpoints bewaren en één klik zal je hitpoints weer met aantal dat je hebt opgeslagen verhogen. Nu de kalkoenen RuneScape bezoeken, zijn ze er al, maar na de feestdagen zullen ze moeilijker te krijgen zijn. Je kunt ze dan krijgen door verschillende vogels te doden.

Deze update is er tot maandag. Geniet ervan zolang je kunt!

Prettig Thanksgiving.

Mod Nancy
Ontwikkelaar RuneScape

Samenvatting

  • Thanksgiving is tot maandag.
  • Je kunt kalkoenen bij Falador, Lumbridge en Varrock doden.
  • Zoek 10 vermomde kalkoenen in de gratis wereld
  • Speel een nieuwe Thanksgivingemotie vrij
  • De cornucopia bewaart voedsel en geneest tot 14 hitpoints
  • De cornucopia zal na Thanksgiving te krijgen zijn door vogels te doden

Ik heb van thanksgiving 2008 een guide gemaakt, ga naar pagina’s, Holiday Events en dan Thanksgiving 2008!

11 reacties »

  1. Welke maandag?!

    Rsnieuws: Komende!

    Reactie door Ijzige vogel — december 4, 2008 @ 3:36 pm

  2. Weet je nog van die walliekaarten? Ik heb je hulp nodig! Als ik hem activeer wil ik zoveel mogelijk quests doen en liedjes krijgen (TzHaar in en meteen weer uit! XD). Heb jij een rijtje simpele quests (waar je veel liedjes krijgt) voor me? Eentje weet ik al; Creature of Fenkenstrain. En kun je een weggetje tekenen naar Port Phasmatys? (Graag geen onmogelijke monsters, maar ik neem een cornucopia en zwaardvis mee. :mrgreen: Oh ja, voor Ghost Ahoy moet je toch een monster van lvl. 192 of zo doden? En wat gebeurt er met membersarmour als je weer non-member bent?

    Rsnieuws: Voor Ghost Ahoy hoef je helemaal niets te doden.
    Als je members armour draagt en je wordt non-member, dan houd je het aan totdat je het uit doet. De rest (bijvoorbeeld op bank of inventory) kan je niets mee totdat je weer member wordt.
    En over dat lijstje met questen.. Begin met Wholf Whistle! Dan kan je aan de skill summoning beginnen!

    Reactie door Scrachasniff — december 4, 2008 @ 7:10 pm

  3. Huh!? IK SNAP HET NIET MEER!! Het ligt vast aan mij, maar… IS HET THANKSGIVINGEVENT ER NOG??

    Rsnieuws: Nee, thanksgiving is weg. Maar de kerst event komt over 2 á 3 weken.

    Reactie door Ijzige vogel — december 6, 2008 @ 1:12 pm

  4. Nee. Maar WHAAAAAAAAAAA! Ik zie net dat mijn wallie-kaart slechts vandaag en morgen geldig is! Ik ga hem direct activeren! Herblore, ik kóm eraan!! 😀 😀 😀

    Rsnieuws: Heel erg veel succes en plezier ermee, scrachasniff!

    Reactie door Scrachasniff — december 6, 2008 @ 1:32 pm

  5. Sorry, vreugdedansje…

    Ik ben lekker membér, ik ben lekker membér! En jij lekker o-hook! En jij lekker o-hook!!! XD

    Rsnieuws: Kunnen we samen een keer een quest doen!

    Reactie door Scrachasniff — december 6, 2008 @ 1:33 pm

  6. Ah, het kan niet! XD
    Hij is gelukkig geldig t/m 10 januari, maar er staat dat kaarten van Jetix Magazine van een week nog niet geldig zijn…

    Rsnieuws: Misschien kan je hem pas vanaf overmorgen activeren ofzo?

    Reactie door Scrachasniff — december 6, 2008 @ 1:37 pm

  7. Wow! DOe eens een job voor de prayer tutor! De easier. Als je 23 botten begraaft op de Lum. Graveyard krijg je 1½K als beloning (1495 coins om precies te zijn)! :mrgreen:

    Rsnieuws: Inderdaad veel!

    Reactie door Scrachasniff — december 6, 2008 @ 2:58 pm

  8. Nou ja, ik kan nu wel ‘inkopen’ doen. Ik heb al de 4 soorten vlees. En nu ik toch in Varrock ben, kan ik wat atributen kopen in de Grand Exchange voor andere quests. En ik kan meteen 50 rune essence houwen en op mijn bank opslaan. En als ik daar al ben kan ik met Roald praten over Priest in Peril. En als ik Druidic Ritual af heb, loop ik even verder voor Wolf Whistle en de Fishing Contest! XD

    Btw, misschien moet je even posten dat je nieuwe quest guides hebt?

    Rsnieuws: Lijkt me ook, ik ga veel met member questguides aan de gang.

    Reactie door Scrachasniff — december 7, 2008 @ 6:19 am

  9. Je wordt gek van mijn reacties hè? :mrgreen: 😀 😈

    Rsnieuws: Mwah.. Kan nog. 😉

    Reactie door Scrachasniff — december 7, 2008 @ 6:20 am

  10. Samen quests? Ja, leuk denk ik. Ik heb Jagex gemaild, en ‘als ik geduldig ben, zal het over enekele dagen werken’. 😀

    Rsnieuws: Met welke mail?!

    Reactie door Scrachasniff — december 7, 2008 @ 8:22 am

  11. En ik krijg wallie’s voor mijn verjaardag, en ik vroeg mijn vader een maandje als dat afgelopen zou zijn. Ik legde hem uit wat wallie en gewoon betalen is, en hij zei ‘misschien’. Dat is en oudertaal: “Ja, vooruit!”.

    Rsnieuws: 😉

    Reactie door Scrachasniff — december 7, 2008 @ 8:23 am


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

