Runescape Tricks/Community

Legends’ Quest

legends-quest-begin2Plaatjes door Emielt. Text/uitleg door Rsnieuws.

Moeilijkheidsgraad: Zeer moeilijk

Lengte: Lang

Startpunt: Praat met de guards van de Legends’ Guild. De guild is noordoostelijk van Ardougne.

Alleen voor members: Ja

Eisen: Je moet Family Crest, Heroes Quest, Shilo Village, Underground Pass en Waterfall quest hebben voltooid. Je hebt ook 108 Quest Points, 50 Agility, 50 Crafting, 45 Herblore, 56 Magic, 52 Mining, 42 Prayer, 50 Smithing, 50 Strength, 50 Thieving en 50 Woodcutting nodig. Je kunt de quest ook doen als je je skills tijdelijk verhoogt. Je hebt bijvoorbeeld 45 Herblore nodig om de quest normaal te doen, maar als je een Greenman’s Ale uit het café van Yanille gebruikt, kun je de quest ook op 44 doen. Bij andere skills werken andere drankjes. Volgens RuneScape is het minimaal vereiste prayerlevel 42, maar 43 Prayer voor Protect from Melee is ten strengste aangeraden. Je moet ook een demon van level 187 kunnen verslaan

Benodigde spullen: In volgorde: Charcoal en 3 Papyrus (beiden te koop in de General stores van Shilo Village en Tai Bwo Wannai), Machete (kun je krijgen in de quest), Rune axe (woodcutting), 2 Gold bars, Hammer, Lockpick (van Thieving), Pickaxe, Soul Rune (Magic Guild), Mind Rune, Earth Rune, 2 Law Runes, Cut Sapphire, Emerald, Ruby, Diamond, Red Topaz, Opal, Jade (alledrie te hakken in Shilo Village), vial of water, unpowered orb (te maken van glas met Crafting), 30 water, air, earth of fire runes, 3 Cosmic runes, rope en minimaal Sharks als voedsel. Als je 44 Herblore bent, moet je een Greenman’s Ale uit het café van Yanille gebruiken. Hiermee ga je tijdelijk 1 level omhoog en kun je al met level 44 het drankje maken.

 

Vraag aan de guard bij de Legends’ Guild hoe je binnen kunt komen. Hij vertelt je dat je een legendarische bewoner van RuneScape moet zijn. Daarvoor moet je eerst een quest doen. Als je alle benodigde eisen hebt, zal de guard je binnen laten. Je moet met Grootvizier Radimus Erkle praten.

Ga het huisje in het noordwesten binnen en praat met Radimus Erkle. Zeg dat je lid wilt worden van de gilde. Radimus Erkle vertelt je dat je een onontdekt gedeelte van Karamja in kaart moet brengen, namelijk de Khazari Jungle in het zuiden. Ook moet je bevriend raken met de bewoners van Karamja. Hun teken van vriendschap moet je tentoonstellen in de hal van de Legends’ Guild. Zeg dat het je leuk lijkt. Radimus Erkle geeft je alvast een beginnetje van de kaart. Hij vertelt er bij dat je papyrus en charcoal nodig hebt om de kaart af te maken. Het is moeilijk om in de jungle te komen. Je hebt er een axe en een machete voor nodig.

Pak een machete uit het kastje in het huisje van Radimus Erkle. Pak ook een stuk papyrus van de tafel. Ga nu met 10 gp naar Brimhaven en neem de kar naar Shilo Village. Koop daar een stuk charcoal en extra papyrus in de General Store. Je moet minimaal 3 stukken papyrus hebben, maar extra papyrus is altijd handig. Haal de axe van je bank en verlaat Shilo Village via de barricade in het oosten van de stad. Loop naar het zuiden.

Je komt nu de jungle tegen waar je straks doorheen moet. Maak een praatje met een jungle forester. Vraag of hij “natives”, bewoners, van de jungle heeft gezien. De forester vertelt dat hij iets heeft gevonden waarmee je hun aandacht kunt trekken. Vraag of je het mag hebben. Dat wil hij niet, omdat hij het ding zelf ook wel handig vindt. Vraag of hij het met je wil ruilen. De forester vertelt dat je hem maar wat moet laten zien en dat hij dan zal beoordelen of hij het wil ruilen.

Ga de jungle in. Je kunt dat het beste doen in de jungle tegenover de zuidwestelijke hoek van Shilo Village. Hier is de jungle het dunst, waardoor je er het gemakkelijkst door heen gaat. De plaats is op het kaartje hieronder dezelfde plaats als waar het linker symbool van de Achievement Diary staat. Hak met je axe en machete de planten weg en ga zo door de jungle. Soms krijg je een melding dat je vast zit. Probeer het dan nog een keer of zoek een andere route. Klik nu op “Complete” bij Radimus notes. Als er staat dat je er een zootje van maakt, moet je het opnieuw proberen. Soms gaat je papyrus ook stuk. Koop dan nieuwe in de General Store van Shilo Village. Je moet van drie delen een kaart maken: het oosten, het midden en het westen van de jungle. Ga naar elk deel en maak bij elk deel de kaart.

legends-quest-kaartje

Hak jezelf nu weer de jungle uit en laat je kaart zien aan een Jungle forester. Zeg dat hij er een kopie van mag maken. De Jungle forester zal je een bull roarer geven. Hiermee kun je de aandacht van de mensen in de jungle trekken.

Ga de jungle weer in en slinger met het ding dat je zojuist gekregen hebt. Gujuo, een bewoner van de jungle, zal nu verschijnen. Vertel hem dat je de aandacht van een bewoner wilde trekken. In het gesprek dat je nu met hem houdt, vertelt hij dat je een nieuwe totempaal voor ze moet maken. De oude is bezeten door een geest. Daarna zullen jullie vrienden worden. Eerst moet er een Yommiboom gepland worden. Hun Shaman “Ungadulu” is de enige die daar zaden voor heeft. De Shaman wordt in grot in het noordwestelijke deel van de jungle gevangen gehouden. Zeg dat je hem zult bevrijden. Gujuo vertelt je nu over de ingang van de grot.

legends-quest-ingang-van-de-grotLoop naar het westen van de jungle. Probeer zoveel mogelijk noordelijk te blijven. Op een gegeven moment zul je drie stenen met drie palmen er omheen tegenkomen. Doorzoek de grootste steen. Je komt nu in de grot. Als het mislukt, moet je het nog een keer proberen. Loop verder de grot in. Ga niet door de vuurmuur heen die je tegenkomt. Vuur is heet zoals je misschien weet, daarom kun je er niet door. Doorzoek eerst het bed op de grond. Bekijk daarna de vuurmuur met de “Investigate”-optie. Je kunt er niet door heen. Ungadulu, de man in de witte kleren binnen de cirkel, zal nu een gesprek met je houden. Er is een goede en kwade geest in hem. De kwade vertelt dat je de vlammen met puur water moet doven. Doorzoek nu de krat in het zuidoosten van de grot. Je vindt nu nog een deel van het dagboek van Ungadulu.

Ga weer naar buiten en slinger weer met je bull roarer. Zeg dat je puur water nodig hebt om de vlammen te doven. Gujuo vertelt dat er een bron met heilig water is. Vraag waar de bron is. Gujuo vertelt dat die in het midden van de jungle is. De speciale eigenschappen van het water kunnen alleen worden vastgehouden in een gezegende kom van het metaal van de zon. Vraag wat dat metaal precies is. Gujuo beschrijft het nu, waardoor je merkt dat het goud is. Vraag ook wat voor kom (vessel) het moet zijn. Gujuo zal je dan een tekening geven. Als je de vessel hebt gemaakt, moet je hem naar Gujuo brengen. Hij zal hem met jouw hulp zegenen. Je prayervaardigheid zal daarbij op de proef gesteld worden.

Teleporteer naar een plek met een aambeeld. Pak daar twee golden bars van je bank en maak er een gold bowl van. Ga nu naar de bank en haal er een pickaxe, armour, wapen, potions, voedsel, een aantal lockpicks, 1 soul rune, 1 mind rune, 1 earth rune, 2 law runes, de sapphire, emerald, ruby, diamond, jade, opal en red topaz van de bank. Loop nu terug naar de Khazari jungle en laat Gujuo je bowl zien. Hij vindt het prachtig en vraagt of je hem nu wil zegenen. Zeg ja. Je moet hem er bij helpen. Hiervoor heb je minimaal 42 prayer points nodig. Als het mislukt, gaan er twee prayer points van je af en moet je het opnieuw proberen.

Zoek de vijver in het midden van de jungle. Probeer je bowl erop te doen. Dat lukt niet. Je kunt niet met je bowl in het water komen: de stenen zitten in de weg. Gebruik je machete met de tall reeds in het noorden van de bron. Je krijgt nu een rietje, waarmee je gemakkelijk water uit de bron kunt zuigen. Je krijgt nu het puur water in de bowl.

legends-quest-boekenkastWring je weer in de grot bij de stenen in het noordwesten van de jungle. Investigate de vuurmuur en gebruik je bowl met deze muur. Je gaat er nu doorheen, praat met Ungadulu. De kwade geest betovert je, waardoor er 5 van je hitpoints afgaan. De goede geest van Ungadulu zegt steeds dat je weg moet rennen.

Doorzoek de boekenkast in het noordoosten en ga er doorheen. Je komt nu bij een deur. Gebruik je lockpick op de deur en probeer de deur open te maken. Het kan mislukken en je lockpick kan breken. Daarom heb je er een paar extra mee genomen, zodat je niet terug naar de bank hoeft te gaan. Sloop als je langs de deur bent de stenen met je pickaxe. Je komt nu weer bij een deur. Deze moet je met brute kracht openen. Ga dus hard duwen. Je strength gaat tijdelijk naar beneden als het mislukt. Je hebt minimaal 50 strength nodig, anders hoef je het niet eens te proberen. Ren langs de Death Wings en klim over het muurtje dat je tegen komt. Je komt nu in een kamer. Op de kaart zie je nu een rood dingetje. Als je hierheen loopt, zie je dat er een zwart vierkant in de muur zit. Doe de runes in deze volgorde erop: Soul, Mind, Earth, Law, Law. Je maakt het woord SMELL (stank).

legends-quest-gemsJe kunt nu door de muur. Doe dat. Je komt in een kamertje met zeven vijvers met stalagmieten erin. Probeer op elke stalagmiet een gem te doen, als het de goede gem is zal hij op die stalagmiet verschijnen. Er zit een patroon in de volgorde van de gems die je op de stalagmieten moet doen. De waarde van de gem wordt steeds verhoogd als je tegen de klok in draait. Als je al je gems kwijt bent, wordt je poppetje door betoveringen naar het midden gezogen. Naast je zal het Book of Binding verschijnen. Pak het en lees het.

Als je het boek leest, kun je Holy Water maken. Dat hoef je niet te doen. Het is een goed wapen om tegen de demon van level 187, die je straks moet doen, te vechten. Veel mensen doen dit zonder dit water. Dat gaat ook prima.

legends-quest-ungaduluAls je genoeg voedsel en potions bij je hebt, kun je de demon al gaan doden, maar als je dit niet hebt moet je even naar de bank gaan om dit te halen. Ga weer naar Ungadulu. Drink je potions en zet je prayer aan. Gebruik nu het Binding Book op hem. Hierna zal de kwade demon verschijnen, die jij een koppie kleiner moet maken. Als je vials met Holy Water hebt gemaakt, moet je die nu op hem doen. De demon haalt veel van je prayer af aan het begin, let daar dus goed op. Ungadulu bedankt je als de demon dood is, omdat je hem hebt bevrijd van de demon. Zeg dat je Yommi Seeds nodig hebt. Ungadulu zal je drie zaadjes geven. Je moet ze eerst laten drinken uit gezegend water, hetzelfde water dat je hebt gebruikt om door de vuurmuur te komen. Vraag hoe je de boom moet planten. Hij vertelt nog eens over het water en zegt daarna dat je hem in vruchtbare grond moet planten. Die zijn in deze jungle. Eerst zal de boom snel groeien, daarna moet je hem weer water geven, zodat hij verder groeit. Vraag nu hoe je hier weg moet komen. Ungadulu betovert hij je. Je kunt nu voor altijd door de muur van vuur lopen.

Klim de grot uit en roep Gujuo. Vraag hem waar de vruchtbare grond is. Ga naar de bron in het midden van de jungle. Laat je zaadjes ontkiemen door ze water te geven met het water uit je bowl. Als je geen water meer hebt, moet je dit voordat je de boom plant. Haal een nieuw rietje van de tall reeds en probeer je bowl weer te vullen. Je ziet dat de bron nu is opgedroogd. Roep Gujuo met je Bull Roarer en vertel hem dit slechte nieuws. Hij vertelt je dat de ondergrondse bron is geblokkeerd door een kwade geest. Vraag waar de bron van dit fonteintje is. Gujuo vertelt dat dat diep in de grot van Ungadulu is. Deze grot is betoverd door een tovenaar, waardoor iedereen bang wordt. Gujuo kan je een recept voor een drankje geven, waarmee je dapper wordt. Je hebt snake weed en ardrigal nodig. Die moet je in een vial of water doen.

De herbs die je nodig hebt, zijn beide van Jungle Potion. Snake weed zit in planten aan de zee ten zuidwesten van Tai Bwo Wannai verstopt, in de Marshy jungle vine. Ardrigal kun je in de palmbomen bij de Harpie bug swarms vinden. Doe ze beiden schoongemaakt in een vial of water. Nu krijg je de potion. Drink het op. Ga naar de bank en pak de 30 elementaire runes en de unpowered orb voor de Charge Orbs spell. De gemakkelijkste spreuk is water, die kun je al met level 56 magic doen. Pak ook een rope, lockpicks, pickaxe, gold bowl, axe, machete, orb, 3 cosmic runes, 30 elementaire (air, fire, earth of water) runes, potions en voedsel van de bank.

Klim weer in de grot van Ungadulu en ga weer naar de zeven vijvertjes, waar je de gems op de stalagmieten moest doen. Hier is een grote poort in het noorden. Doe daar de Charge orbs spell op. Dit moet je elke keer doen als je er doorheen wilt, ga de grot dus niet uit als dat niet nodig is. Als je je touw vergeten bent, kun je de barrels omgooien om een touw te vinden, maar dan zul je ook wat monsters bevrijden en bommen laten ontploffen. De barrels kunnen ook voedsel bevatten. Doe het touw in de winch. Ga naar beneden.

Je komt nu in een grot. Beneden is een diepe afgrond, naast je ligt een hoed van een tovenaar. Pak hem op. Viyeldi, de tovenaar die de spreuk over de grot heeft uitgesproken, verschijnt nu. Praat met hem.

Probeer het pad naar beneden te volgen door over de stenen in de weg te klimmen. Als je valt ben je natuurlijk snel beneden, maar dan gaat er wel veel van je hitpoints af. Er lopen nu drie verschillende soorten monsters. Dood van elk monster er één. Ranalph Devere is in het westen van de grot en is level 106. Irvig Senay is level 100 en in het midden. Tojalon van level 92 is in het oosten. Je hebt nu drie stukken van een kristal. Loop naar het noordoosten van de grot en doe de stukken het kristal in de furnace die daar is. Je krijgt nu een hart. In het midden van de grot is een grote mossy rock met een zoekoptie. Doorzoek deze en doe je hart erop. Je hart gaat gloeien. Doe het gloeiende hart in het gat in de muur in het zuidoosten van de grot. Je kunt nu door de magische deur die bij het gat is. Ga er doorheen.

Loop langs de lesser demons. Je komt nu bij de bron. Helaas ligt er een grote steen in. Probeer de steen weg te duwen. Nu zal er een geest van level 187 verschijnen. De geest komt je bekend voor: eigenlijk is het de demon waar je tegen gevochten hebt. Zeg dat jij zijn rust verstoord en dat je het water wil hebben. De geest vertelt dat hij het water heeft stopgezet, omdat hij pijn heeft. Vraag wat je er aan kunt doen. Hij vertelt dat Viyeldi hem heeft vermoord. De geest wil wraak. Als jij water wilt hebben, moet je Viyeldi dus eerst vermoorden. Zeg dat je Viyeldi wilt doden. De geest geeft je een black dagger van obsidiaan. Hiermee moet je Viyeldi gaan doden. Daarna moet je de dagger aan de geest teruggeven. Er zijn nu twee dingen die je kunt doen:

Korter, maar moeilijker

Ga terug naar de hoed op de heuvel waar je vandaan kwam. Pak de hoed op en Viyeldi verschijnt. Dood hem met de dagger. De dagger gaat gloeien. Ga terug naar de grote steen met de waterbron en maak je klaar voor het gevecht. Drink wat potions en duw tegen de steen. De geest pakt je dagger aan en verandert in een demon. Dood de demon.

Langer, maar gemakkelijker

Je gaat Viyeldi niet doden. Ga terug naar Ungadulu. Hij geeft je een Holy Force spell. Dit maakt de demon zwakker. Je hebt weer een nieuwe orb en runes nodig, omdat je weer door de poort moet. Je kunt ook wat voedsel van de bank halen als je dit wilt. Ga terug naar de steen en duw hem weg, de geest komt weer. Doe de spreuk van Ungadulu op de geest. De geest verandert nu in een demon. Dood de demon.

Vervolg

Duw, als de demon dood is, opnieuw tegen de steen, zodat de steen het water in rolt. Je wordt nu niet meer aangevallen. Probeer het van verschillende hoeken als het niet lukt. Doe je bowl in het water en ga de grot uit.

Pak nu je de Yommi seeds van de bank als je die niet meer bij je hebt. Zoek in de jungle een plaats met fertile soil, zoals in het zuidwesten van de jungle. Je kunt de plaatsen herkennen aan de bruine vlekken in de grond. Plant de zaadjes geef de boom water met je bowl. Hak dan de boom snel om door je axe er op te doen. Treuzel niet, dan gaat de boom rotten en moet je opnieuw beginnen. Doe nu nog een keer je axe er op. Het begint nu al op een totempaal te lijken. Doe dit nog een keer zodat je er mooie gezichten in maakt.

Zoek nu naar de verrotte totempaal die in het zuidwesten van de jungle staat. Maak je klaar voor het laatste gevecht en gebruik dan je eigen, nieuwe totempaal op de oude. De demon zal nu verschijnen. Als je de gemakkelijke weg hebt gekozen moet je alleen de demon doden, als je de moeilijke weg hebt gekozen moet je naast de demon ook nog San Tojan, Irvig Senay en Ranalph Devere doden.

Doe nu nog eens je totempaal op de oude. Je zult ze nu verwisselen. Gujuo zal nu verschijnen. Hij geeft je een gilded totem pole en zegt dat jullie nu vrienden zijn. Breng de paal samen met je kaart naar Radimus in de Legends’ Guild. Je moet naar binnen komen, dan wordt je een echte legende. Praat binnen met Radimus Erkle en je quest is voltooid.

Beloning: 4 keuzes uit 7.650 Attack, 7.650 Defence, 7.650 Strength, 7.650 Hitpoints, 7.650 Prayer, 7.650 Magic, 7.650 Woodcutting, 7.650 Crafting, 7.650 Smithing, 7.650 Herblore, 7.650 Agility of 7.650 Thieving xp. Toegang tot de Legends’ Guild en je kunt een Dragon Square Shield dragen

Quest Points: 4

Geef een reactie »

Nog geen reacties

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Blog op WordPress.com.

%d bloggers liken dit: